Det gäller att ha lokaler i balans med verksamheten. Verksamheten skall inte behöva anpassas efter lokalerna, vi kallar det verksamhet och funktions-baserade lokaler. Utifrån kravspecifikation söker vi “rätt” lokaler. Här samarbetar vi med fastighetsägare och lokal-förmedlare. Viktigt är att vi upprättar en kravspecifi-kation vilken sedan ligger till grund för sökprocessen. Ofta får vi information om kommande adresser vilka ännu ej har blivit officiella då befintlig hyresgäst fortfarande besitter hyresavtalet. Vi har goda relationer med alla fastighetsägare.

nya lokaler

Open calculation

Löpande insyn i ekonomi och tidplan, vi delar informationen (nätbaserad lösning) med er då ni i realtid kan följa kostnader och tidplaner med full transparens. Med Open Calculation hanterar och granskar vi alla inkommande kostnader efter att vi förhandlat fram de bästa villkoren, allt efter ditt godkännande. I ett tidigt skede upprättar vi uppskattad budget och tidplan vilka justeras med verkliga siffror löpande, allt för att slippa överraskningar.
Vi driver projekten oavsett om det gäller en enklare anpassning eller hela processen från tanken att flytta till inflyttning. Vi kan även agera Projektledare på hyresgästens sida i de fall anpassningar skall göras i befintliga eller nya lokaler. Flyttprojektledning och bra planering krävs för att få allt på plats i rätt tid.

Projektledning

Nätverk i stället för Växtverk
Konsten att genomföra mer med färre resurser. Att arbeta i nätverk är lösningen för oss. Genom upphandling av de tjänster vilka skall genom-föras ser vi till att göra rätt saker och saker rätt. Vi arbetar i nätverk tillsammans med erfarna arkitekter, byggledare, konstruktörer, inredare, leverantörer och tillverkare. Tillsammans genomför vi lokalanpassningar med hyresgäster och fastig-hetsägare. Erfarenheten säger att starta projekt i mindre skala och växla upp med resurser i takt med att projektens storlek växer blir både tids- och kostnadseffektivt.
Här hjälper vi hyresgästen med hyresjuridik, förhandling och omförhandling av hyresavtal, som uppskattas av både hyresgäst och hyresvärd. Ofta startar vi med att “damma av” och i vissa fall uppdatera befintliga avtal (den som skrev på avtalet kanske inte är kvar på företaget). Med professionell hjälp kommer ett avtal snabbare på plats. Vi har flera exempel på framgångsrika förhandlingar vilka resulterat i mycket fördel-aktiga villkor. Vi är både kreativa och krävande.

Avtal

Kreativitet är en viktig faktor för oss, genom alla delar i ett projekt. Därför kallar vi oss för lokalkreatörer. Vår kreativitet resulterar i effektivitet och lösningar som gynnar er verksamhet, vilket innebär att ni kan flytta in i funktionella och triv- samma nya lokaler med bästa möjliga vilkor. För att uppnå bästa möjliga resultat krävs en tydlig och genom- arbetad kravspecifikation, som arbetas fram tillsammans med er.
Vi arbetar med väl valda partners vilka bildar ett starkt nätverk och lagarbete, allt från arkitekter till hantverkare och möbeltillverkare. Vi föredrar att arbeta med tillverkare och leveran- törer som finns representerade i Sverige i händelse av eventuell reklamationshantering.

Partners

Ett urval av partners visas nedan

kontakt

Asisto Lokaler Grev Turegatan 13B Anders Christenson anders@asistolokaler.se +46 76-82 22 459 Stefan Bredell stefan@asistolokaler.se +46 73-14 14 581